Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary - Magnum
Služby
aktivace, vývoj, video
Místo
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary
Realizace
1. týden v červenci 2023
Klient
Unilever
BACKGROUND
Konference, změna loga, nový brand atd.
Klientem byl subjekt Algida, kde s námi klient měl dobré zkušenosti z realizace jejich B2B konference. Klient nás poptal 6 týdnů před festivalem KVIFF, abychom jeho aktivaci zrealizovali.
Brief od klienta
Magnum vyrobený na míru je považován za luxusní zboží, které jinak není na místě k dostání – bylo možné jej v minulých letech zakoupit pouze na místech ve VIP sektoru. Tentokrát měl být dostupný pro všechny, ale zachovat si luxusní zážitek. Dostali jsme jasně zadanou plochu s parametry. Udělejte to zajímavě a zajistěte kompletně celou službu, museli jsme tedy vybrat personál, vyškolit ho, zařídit dress code, měli jsme v řešení celý systém prodeje, a to vše s tím, že stánek musí být hoden nejprestižnějšího tuzemského festivalu.
Strategie a plán
Chceme udělat vše podle briefu a zařídit to do písmene a okořenit moderní technologií. Proto jsme do stánků implementovali objednávací digipanely, vyvinuli k nim vlastní software a opatřili je brandovanou grafikou.
Komunikaci stánku jsme zaměřili na širokou brand awareness, s tím, že nejde o produkt výhradně pro VIP účastníky festivalu, ale díky němu by se tak měli všichni cítit.
Chtěli jsme dát lidem něco co je neobyčejné a nikde jinde si to nemůžou koupit – tak vznikl Magnum Pleasure Bar, který v ČR byl vždy součástí pouze privátních VIP eventů a zvláštních událostí, nikde jinde neexistoval.
Pracovali jsme s prvkem velké fronty co přitahuje pozornost – ovšem bez dlouhého čekání. Potřebovali jsme rychlé odbavování, tedy fronta v objednávce na papírku vytvořila hloučky lidí ale nikdo nemusel fyzicky stát a pomalu se posouvat po jednom v horkém počasí.
Součástí prodeje Magnum produktů bylo i jejich ochucování brandovým posypem, to je samo o sobě pro oko zábavné na sledování a zvyšuje viditelnost značky spolu s dobrým šířením na sociálních sítích.
Realizace a akce
Eventová aktivace byla rozdělena do několika bodů.
- Konstrukce a stavba – návrh a realizace kompletní outdoorové expozice
- Fyzická aktivace – Magnum totem, svítící prvky, aby byla vidět i v noci
- Online – fotostěna, fotka s Magnumem se svítícími nanuky pověšenými ze stropu. #MagnumNaKVIFF
- Každý příspěvek do feedu s Magnum a hashtagem se přidal do soutěže – nejoriginálnější vítězové získali bednu s 60 produkty – pod heslem Magnum na celé léto!
- Nedělní odpoledne – autogramiáda a focení s Monikou Bagárovou v Magnum Pleasure Baru
- Aftermovie
Jaký byl průběh implementace strategie?
- Vše jsme jsme připravovali v přísném termínu celých 6 týdnů a to včetně návrhu technického řešení podle striktních požadavků festivalu, výroby a 3 denní stavby
- Hashtag byl komunikován na fotostěně a šířen influencery
- Soutěž Magnum celé léto byla komunikována na místě fyzicky a ústně
- Implementaci autogramiády si řešil klient napřímo skrze smlouvu a spolupráci
Jaké klíčové rozhodnutí nebo inovace byly provedeny během procesu?
Zákazník si mohl v digipanelu složit Magnum na míru zábavnou a graficky lákavou formou. Zároveň odřízení celé akce v tak krátkém čase 6 týdnů je opravdu velmi krátká doba na event takového rozměru. Co se týče klíčových rozhodnutí, bylo nutné včas vyřešit docházení surovin a jejich logistiku, protože jde o přísady, které nejsou běžné všude k dostání a to obzvlášť během tehdy probíhajících svátků na začátku léta.
Výsledky a hodnocení
Jak naše řešení pomohlo klientovi?
Klient byl z provedení nadšený, byla pro něj zásadní brandová aktivace a nejen v tomto ohledu jsme splnili a předčili všechna očekávání. K dosažení všech cílů se navíc aktivace se objevila ve velkém množství médií. Pro nás jsme považovali za splnění výzvy jen samotné uskutečnění realizace v takto krátkém čase.
Jaké byly zpětné vazby od zákazníků nebo cílových skupin?
Z velké části pozitivní, měli jsme i zákaznici, která se vracela každý den festivalu, přes 90 % návštěvníků stánku odcházelo s vlastním Magnumem.
Shrnutí
Jaký je celkový závěr a zhodnocení tohoto projektu?
Jsme schopni dělat vizuálně atraktivní i zajímavé aktivace a to i pro velmi náročnou klientelu v oblasti tvrdé konkurencí KVIFF je toho skvělým příkladem. S ostatními stánky jsme udrželi krok a v mnoha ohledech jsme byli i zajímavější.
Ukázali jsme flexibilitu a schopnost pracovat i se zakázkami na last minute. To vše bez remcání a s tím, že si celou akci užijeme s úsměvem, kterým nakazíme i naše klienty a zákazníky.