Stavárna.online - České vysoké učení technické v Praze
Služby
Kreativa, Programování (vývoj), 360°, Video
Místo
Online, fakulta stavební
Realizace
červen – listopad 2020 (covid) – projekt běží dodnes
Klient
Fakulta stavební ČVUT
BACKGROUND
Klient (ČVUT – fakulta stavební) čelil v době COVIDu složité situaci. Jak zprostředkovat studentům den otevřených dveří v době, kdy byl nařízen zákaz vycházení. Obrátil se na naší agenturu s požadavkem o komplexní řešení, které tyto potřeby naplní.
Brief od klienta
Brief byl stručný a jasný “Chceme co nejvíce přiblížitcelou zkušenost dne otevřených dveří, a to online.” Bylo zapotřebí si ujasnit, co do takové zkušenosti spadá. Je to samozřejmě prohlídka prostor, úvod do možných oborů, historie, ale i rozhovor s děkanem či přímo studenty, kteří na fakultu již chodí.
Strategie a plán
Jaký byl námi navrhovaný postup / strategie pro řešení problému?
Klient byl velmi aktivní součástí řešení a chtěl být do všeho maximálně zapojen. Rozdělili jsme celé řešení na jednotlivé segmenty a drželi pak komunikaci jednotně přes dedikovanou osobu. Chtěli jsme cílové skupině (zájemci o studium ve věku 18-22 let) navodit co nejvěrnější zážitek dnů otevřených dveří a naplnit jejich očekávání tak, aby se pro školu rozhodli.
Celý design je inspirován stavebními výkresy, rozhodli jsme se pro něj, díky jasné korespondenci s vnitřním obsahem sdělení školy a vyučovaných látek. Student by po nastoupení na školu měl mít dojem, že to co viděl na dnu otevřených dveří je opravdu skutečné a přestup z tohoto představení do reality by pro něj měl být co nejhladší a to i po pocitové stránce.
Realizace a akce
Vzhledem k době realizace, byl hlavním kanálem komunikace digitální prostor. Ovšem abychom realitu studentům co nejvíce přiblížili, museli jsme využít maximum moderních technologií, a to včetně 360° kamery na virtuální prohlídky laboratoří a celé budovy, či konstrukcí a jeřábů s kamerovým systémem pro livestream, ve kterém pak nechyběl živý Q&A panel o studiu.
Hlavním nosným prvkem byl web stavarna.online, kde jsme se seznámili s Michalem Knejpem, ten byl průvodcem celé zkušenosti digitálního dne otevřených dveří a navozoval pocit osobního kontaktu. Součástí jsou pak videa s rozhovory s děkanem, pedagogy a vědeckými procovníky, vzniklo tak dohromady přes 40 videí různorodého obsahu. V prvním ročníku realizace bylo pro zájemce připraveno i call centrum, kde si mohl kdokoliv zavolat s aktuálním studentem, absolventem nebo studijním oddělením a popovídat si o praktických zkušenostech z univerzity. To vše jsme zabalili do přehledného stavařského výkresu s půdorysem stavební fakulty a doplnili o návodné cesty, které návštěvníka vším provedly.
Výsledky a hodnocení
Klient byl s naším řešením nadmíru spokojen a to tak, že tehdejší řešení mu pomáháme s úpravami plnit dodnes. Je to dlouhodobě velká výhoda zpřístupnění pro mimopražské zájemce i ty, kteří třeba už byli na škole fyzicky, ale chtějí se k některé informaci vrátit.
Web stavarna.online zaznamenal v období první sezóny přes 40 000 přístupů zájemců o studium. To se projevilo i na počtu přihlášek, který vzrostl o více než dvojnásobně oproti předchozímu ročníku a vznikl tím historicky nový rekord za celou existenci školy.
Co bylo ve své době až předimenzované byl např. virtuální fotokoutek, který ovšem byl připraven na větší nápor zájemců, nicméně se jednalo o okrajovou aktivitu.
Shrnutí
Na této realizaci jsme zjistili, že jsme více než schopni vytvářet větší celky s přesahem, dokážeme se učit za pochodu a flexibilně reagovat na vzniklé situace. Zároveň jeden z velkých faktorů, který dopomohl ke značnému úspěchu byl proaktivní přístup ČVUT a jejich důvěra v nás. To se vtisklo do filosofie Creative Dreamers a vnímání vztahů s klienty a zůstalo s námi až dodnes.